Aankomst in Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu Aankomst in Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu

Aankomst in Johannesburg

Door: Marian Ruesink

Blijf op de hoogte en volg Marian

08 Juni 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hoi allemaal,
Ik ben aangekomen in Zuid Afrika!!!!!
Na een aantal weken van veel regelen kan ik eindelijk vakantie vieren :-)
Een aantal weken geleden heb ik toch besloten om een deel van mijn inboedel te verschepen. Vooral van mijn buffetkast en de dekenkist kon ik moeilijk afscheid nemen. En ik heb het gevoel dat ik mij hier beter thuisvoel als ik ook een deel van mijn eigen spulletjes meeneem. Anders ga ik samenwonen zonder iets van mezelf in te brengen, en emigreren zonder verschepen. Aldus heb ik een bedrijf gevonden dat mijn verscheping regelt. Toen begon het sorteren: stapeltje verschepen, stapeltje meenemen in het vliegtuig, stapeltje weggooien, stapeltje bewaren, enz. Dat was een hele klus, maar gelukkig zit het erop. Mijn ouders hebben een aantal dagen geholpen om alles in te pakken en de verhuizing mogelijk te maken, heel veel dank daarvoor, want het was veel te veel om alleen te doen. De buren hebben ook veel geholpen. Er bleek zelfs op een klein aanhangwagentje 1 grote pallet en 3 palletboxen te passen, gelukkig geen politie onderweg tegengekomen.... De spullen voor de verscheping zijn afgelopen vrijdag opgehaald. Ze waren mooi op tijd. Wij waren nog de laatste palletboxen aan het dichtmaken, terwijl hun al begonnen met inladen. Ze hadden blijkbaar geen tijd om te wachten, dus haasten haasten om alles fatsoenlijk ingepakt te krijgen. Nog gauw een paar labels erop terwijl ze de pallets al wegreden.... De kast stond nog niet heel stabiel op de pallet, er moest nog eigenlijk een spanband omheen. Gedurende het weekend stond de lading in Doetinchem, dus mijn vader en ik de volgende ochtend naar de loods met een paar spanbanden op hun aanraden. Maar helaas niemand aanwezig, het tropengevoel begint al te komen.... Na wat rondbellen mochten we de spanbanden achterlaten, zij wilden het voor ons regelen. Mijn ouders zijn maandag toch voor de zekerheid naar de loods gereden. Dat was maar goed ook, er was nog niets geregeld. Op hoop van zegen dat alles heel overkomt!!!

Na een kort nachtje zijn we naar het vliegveld van Dusseldorf gereden. Ik had 3 stoelen voor mij alleen, dus ik heb heerlijk languit kunnen slapen onderweg :-)
Toen ik aankwam stond Cliford met een bos rozen op me te wachten :-) Het is erg fijn om eindelijk weer bij elkaar te zijn.

Gisteren hebben we een Zuid Afrikaans telefoonnummer geregeld. Ik kan Clifford's oude Iphone 3 gebruiken, zulke luxe ben ik niet gewend, haha. Mijn nieuwe tel.nr is +27(0)824156052. Op mijn nederlandse telefoon kan ik wel berichten ontvangen, maar binnenkort niets meer versturen.

Ons woonadres is:
214 Lyndhurst Road
Lyndhurst
Johannesburg
South Africa

Ons postadres is:
PO Box 890177
Lyndhurst
2106
South Africa

Toen we gisteren na het shoppen terugkwamen bij onze auto hadden we een minder leuke verrassing. Ze hadden geprobeerd om de auto te stelen. Het slot aan de bestuurderskant was geforceerd, en ze hebben geprobeerd het contactslot te forceren. Daardoor werkte de sleutel niet meer en konden we niet meer rijden. Daarnaast was ook mijn jas meegenomen. Echt onwijs balen. En dan sta je in een bewaakte parkeerplaats van een groot winkelcentrum, je zou toch betere bewaking verwachten.... Tom heeft ons opgehaald en de bewaking heeft een wielklem aan de auto gemaakt, zodat deze vannacht niet gestolen wordt. Vandaag gaat Clifford proberen te regelen om de auto naar de garage te krijgen. Hopelijk dekt de verzekering de schade. Hoe kan ik nu nog beweren dat het best meevalt met de criminaliteit in Johannesburg..... Hopelijk gaat het vanaf nu beter.

Ik heb in ieder geval nu ook internet op mijn computer, ben daar erg blij mee. Internet en telefonie zijn niet goedkoop in Zuid Afrika, je betaald internetgebruik per Gig. Heb nu een aparte usb-stick waarmee ik internetverbinding maak. Allemaal nieuwe dingen om te leren.

Vannacht heeft het veel geregend hier, maar de zon breekt alweer door. Het weer is niet zo koud, overdag tussen 12 en 20 graden, 's nachts tussen 1 en 10 graden. De komende dagen ga ik een beetje relaxen, tas uitpakken en een beetje aclimatiseren. Er zijn al veel vrienden van Clifford die met ons willen afspreken, dus dat wordt wel leuk. Binnenkort ga ik ook rondkijken voor een waterpolovereniging, dat lijkt me helemaal super. Ik moet alleen nog even wachten tot mijn neus helemaal geheeld is. Clifford is vandaag weer begonnen aan zijn eerste werkdag.

Tot zover de Zuid Afrika updates. Als je nog meer mensen kent die op de hoogte willen worden gehouden, dan kun je de mail doorsturen naar hen. Via de link in de mail komen ze terecht op de site. Links ergens kunnen ze hun emailadres toevoegen, zodat zij ook een mailtje krijgen met mijn updates.
Iedereen nog heel erg bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes en tot ziens :-)

Liefs, Marian

  • 08 Juni 2011 - 08:52

    Laura:

    Op je 1e dag bestolen, hmmm.. Goed voor mijn beeld van Johannesburg inderdaad ;-) Heel veel plezier met lekker acclimatiseren en van elkaar genieten..

  • 08 Juni 2011 - 09:28

    Olivier:

    hey marian, klinkt al spannend de eerste paar dagen Hmm een vuurdoop moet je maar denken. Fijn dat alles op rolletjes is verlopen hopelijk komen je eigen spullen spoedig aan zodat jeje snel helemaal thuis voelt. Hier in Arnhem is sinds vorige week nog niet veel veranderd hoor haha. de nachten zijn wel wat warmer als bij jou. Duh. ..tis zomer hier.

    Heel veel plezier met het ontdekken van je nieuwe omgeving en hoop dat je snel zult aarden.
    Groet Ollie

  • 08 Juni 2011 - 10:18

    Sonja:

    Hey klinkt leuk ff de auto niet meegerekend.
    Vind het echt jammer dat ik je niet nog ff heb kunnen zien.
    Maar ja is niet anders.
    Groetjes

  • 08 Juni 2011 - 10:45

    Marijke:

    fijn dat je een goede reis hebt gehad .

    hoop dat je spullen er gauw zijn !

    doe je vriend de groeten

    xxxxx

  • 08 Juni 2011 - 11:16

    Marion:

    Hoi Marian!
    Nou, wat een gedoe nog met je spulletjes zeg, hopelijk komt alles goed aan, vooral je mooie kast natuurlijk! En stom van die auto, heb je direct goed kennisgemaakt met de zuid-afrikaanse cultuur ;-)! Hopelijk zijn je volgende ervaringen positiever!
    Liefs,
    Marion

  • 08 Juni 2011 - 16:58

    Esmee:

    Heey Marian,
    Je onderneemt wel veel hoor!! (had eigenlijk verwacht dat jullie de eerste dagen nauwelijks het huis uit zouden komen :P )
    Heb je al weer mensen van onze hike gezien? zo ja hoe is het met ze?
    Ik hoop dat je spullen goed overkomen!!
    Liefs

  • 08 Juni 2011 - 17:27

    Petra:

    Have fun en geniet er lekker van.

  • 09 Juni 2011 - 07:05

    Kim:

    Hee Marian,

    Leuk om je verhaal te lezen! Houd ons op de hoogte!

    Groetjes Kim (en Ron)

  • 10 Juni 2011 - 15:33

    Liesbeth:

    Hoi Marian!

    Wat leuk om van je te horen. Zoals je al zei een hopel geregel nog op het laatst. Goed om te horen dat je goed bent aangekomen en een warm onthaal hebt gehad.

    Ik hoop dat je daar een beetje kan aarden, ik ben benieuwd en blijf je nieuwtjes volgen. Mocht je weer een keer naar nederland gaan (je bent er net :D) laat maar weten, dan kunnen we misschien regelen dat de familie bij elkaar komt.

    Heb je nog een leuk afscheidsfeestje gehad?

    Veel plezier daar!

    Groetjes,

    Liesbeth

  • 10 Juni 2011 - 17:16

    Ellen:

    Heej Marian!
    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen daar! Heb hier de kans niet meer gehad om het te zeggen, maar ik wens je daar al het beste toe! En hoop dat je samen met Cliff heeeeel gelukkig wordt! Hou ons hier op de hoogte!
    x Ellen

  • 13 Juni 2011 - 15:10

    Petra Pouw:

    Hoi Marian, ben blij dat je goed bent aangekomen. Veel plezier daar en doe de groeten aan Clifford. X

  • 15 Juni 2011 - 08:49

    Robin:

    hi Marian!

    Wat een verhalen zeg :p je kan in ieder geval niet zeggen dat je niks mee maakt ;) Hoop dat alles snel een beetje gaat wennen en dat je voorlopig lekker geniet van je vakantie!

    xx

    p.s. Doetinchem, zelhem, Hengelo: Kakweer... geen zon, en veel te benauwd ;)
    Dat was het wel weer !
    Hou ons op de hoogte he!

  • 28 Juni 2011 - 16:56

    Esmee:

    Heey meis,
    Het wordt wel weer eens tijd voor een nieuw verhaaltje!!
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marian

6 juni 2011 ga ik emigreren naar Johannesburg!

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 35242

Voorgaande reizen:

06 Juni 2011 - 30 November -0001

Emigreren naar Johannesburg

Landen bezocht: