aclimatisering - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu aclimatisering - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu

aclimatisering

Door: Marian Ruesink

Blijf op de hoogte en volg Marian

04 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hoi,
Hoe is het in het verre Nederland?
Hier gaat het prima. Het aclimatiseren lukt al aardig. Overdag is het rond de 13-20 graden en 's nachts 0-5 graden. Meestal hebben we strakblauwe lucht en de hele dag zon, wat het best aangenaam en warm maakt voor een winter :-)De gaskachel doet het ook weer, dus binnen is het ook best lekker.

Vanavond heb ik een poging gedaan om voor het eerst naar een waterpolotraining te gaan. Ik zou samen met Rolien gaan, maar zij kon niet. Toen heb ik geprobeerd om er alleen heen te gaan, maar ik heb alleen een buitenbad zonder waterpoloers gevonden :-( Hopelijk woensdag een nieuwe poging met Rolien!!! Heb er zin in :-)

Ben wel 2 x per week aan het hardlopen en heb zelfs al 2 zondagen trail running van 10 km gedaan. Best zwaar maar ook erg leuk en fijn om in de natuur te zijn. In het reservaat waar we gisteren waren hebben we zelfs enkele hert-achtige beesten (kon ze niet herkennen), 11 zebra's en een giraffe gezien. Er stak plotseling een struisvogel het pad over op 20 m afstand :-)
Ik moet nog uitkijken dat ik er niet een 2e verslaving bij krijg naast het waterpoloen, en dan heb ik nog niet eens gemountainbiked hier.... haha.
De eerste 2 weken dacht ik dat mijn conditie volledig verdwenen was, maar toen we een weekendje aan zee waren bleek dat mijn lichaam nog steeds moest wennen aan het hoogteverschil (1500 m), pff, dat was een opluchting. Het gaat nu gelukkig prima, en ik denk dat ik me een superatleet voel als ik weer op zeeniveau ga sporten :-))

De familie heeft een vakantiehuisje aan de kust, 1 1/2 uur onder Durban. We hebben daar zijn ouders bezocht. Leuk om hun weer te zien en lekker genieten van de mooie kust en hoge golven. Veel rotsen en stukjes strand, maar helaas nog te koud om te zwemmen.

De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met de grote schoonmaak. De schoonmaakster komt 1x per week en deed altijd de basis dingen, maar heeft nooit het initiatief genomen om ook andere dingen af en toe schoon te maken (zoals ramen wassen, achter/naast het fornuis, voorraadkast, etc). Het huis en de veranda zien er nu stukken beter uit. We proberen ook het huis iets efficienter in te richten, gezien we een chronisch opbergruimte-tekort hebben. Er valt nog een hoop uit te sorteren! Hopelijk is dat een beetje klaar als mijn spullen aankomen (6 aug in Joburg). De vloer in de slaapkamer is erg ongelijk en er komt vocht omhoog, met alle bijbehorende problemen. Tom (de buurman) gaat er nu een nieuwe vloer in maken. Buiten komt een drainage dat moet voorkomen dat het grondwaterniveau tot het maaiveld komt. De komende 2 weken bivakkeren we in de woonkamer met al onze spullen, het is nog net geen pakhuis ;-)

Ik wacht vol smart op de verscheping, want daar zit ook mijn zaaigoed in. Trust (een van de personeelsleden van Tom) heeft al een stukje grond vrijgemaakt, wat een super-service. Dan kan ik eindelijk de groentes gaan zaaien :-)

De auto die ze probeerden te stelen is nog steeds niet gemaakt (kentekenbewijs kwijt, duplicaat aanvragen, toestemming van verzekering, contactpersoon van garage ziek, etc) dus we hebben maar 1 auto nu. Clifford gaat vaak met de racefiets of hardlopend naar het werk, zodat hij zijn dosis sport binnenkrijgt en ik mobiel ben :-) Dat werkt erg goed!

Ik wil de komende tijd verschillende melkgeitenbedrijven bezoeken en de mogelijkheden hiervoor onderzoeken. Ben erg benieuwd en heb er zin in!

Take care,

Liefs, Marian en Clifford


  • 04 Juli 2011 - 19:38

    Marijke:

    fijn dat het goed gaat daar .
    en erg leuk dat je ouders geweest zijn .
    hier alles zijn gangentje fred is een weekje logeren en nog 1 maand dan hebben wij ook vakantie .

    de verbouwing bij ons is een jaar verzet omdat het bedrijf faillet is .

    geeft niet sparen we nog ever verder en doen we volgend jaar alles in 1x.

    ik hoop dat je snel je polo team vind kan je ook gouw nieuwe vrienden maken .

    xxx marijke en jp - joop

  • 04 Juli 2011 - 20:34

    Kim:

    Hee Marian!!

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat!! Ben benieuwd of je een leuk bedrijf vindt!

    Groetjes Kim

  • 04 Juli 2011 - 20:52

    Susan:

    Hee Marian,
    wat goed om te lezen dat je al zo je draai kunt vinden daar, vervelen is er niet bij, gelukkig maar. Klinkt erg goed allemaal. Samen bivakkeren in de woonkamer is een goede relatietest lijkt me, ha ha.
    Lekker genieten en succes met het bekijken van de bedrijven! Ben erg benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen.
    Liefs vanuit een zonnig Vorden waar het nu ook zomervakantie is, heerlijk!

  • 05 Juli 2011 - 06:26

    Rita:

    Hé Marian! Klinkt alsof je er al helemaal thuis bent! Leuk dat je binnenkort met je groentetuintje gaat beginnen! Ben benieuwd of er nog bijzondere Zuid-Afrikaanse groenten zijn die je wil uitproberen..? Veel inspiratie en succes gewenst met de bedrijfsbezoeken en groetjes aan Clifford!
    Liefs, Rita

  • 05 Juli 2011 - 06:35

    Marian:

    He Marian

    Goed te lezen dat het goed gaat. Wij hebben deze zomer dezelfde tempraturen als jullie nu in de winter, mmmm dan doen te toch iets verkeerd.
    Echt onvoorstelbaar dat je als je even gaat rennen al die dieren tegen komt.

    Hier gaat alles goed. Nog 3 weekjes en dan verhuizen we. Het klussen schiet al aardig op. Ik zal binnenkort foto's en het adres sturen.

    Liefs Marian

  • 06 Juli 2011 - 16:24

    Rob:

    Beste Marian,
    Ik vind het leuk om je verslagen te lezen en nu zelfs een foto van je vriend te zien..
    En inderdaad fijn te lezen dat het je goed gaat.
    Je oude werk en je oude collega's mis je zo te horen niet, ha, ha. ;-)
    Groetjes Rob

  • 09 Juli 2011 - 14:45

    E.T.:

    Dear Marian and Clifford,

    Very nice picture of the two of you! You must be very happy to be together again. Very unfortunate that they tried to steel the car & now you need to deal with all of that.
    It's very nice I already visited you in J'burg, so by being the pictures I can even imagine the atmosphere :-)
    Marian, I hope you will be able to find your water polo team soon :-)!
    Enjoy, hugs E.T. from DR Congo

  • 13 Juli 2011 - 12:20

    Erna Eil:

    Nou marian ik vind je heel dapper van alles al aan het doen. van poetsen tot sporten hartstikke goed. Hopelijk lukt het je nog eens om een gietenboerin in afika te worden. haha. Zo te lezen geniet je wel van al de dingen die op je pad komen. het is ook een hele verandering denk ik. succes daar en geniet van afrika en je vriendje groetjes erna

  • 14 Juli 2011 - 17:34

    Petra Pouw:

    Hoi Marian en Clifford,

    Wat fijn dat je je al aardig thuisvoelt.
    Ben pas onverwacht met Suus naar Oostenrijk geweest. Leuk joh, we hebben voor haar doen heel wat gewandeld en het was heel erg lekker weer.Op dit moment lijkt het bij ons herfst, het is niet warm en er is heel veel regen en wind. Waar blijft onze zomer!!!!!!!Nou groetjes en tot mails

    Doei Petra

  • 30 Juli 2011 - 07:54

    Erna@efpr.nl:

    Hey Marian,

    Hoe is het nou? Ben wel benieuwd naar meer verhalen!! Hoopje snel te spreken!

    Liefs!

  • 16 Augustus 2011 - 14:33

    Erna:

    He hoe gaat het daar het wordt wel erg stil aan de andere kant van . . .
    gaat het wel goed of heb je heimwee
    groetjes erna eil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marian

6 juni 2011 ga ik emigreren naar Johannesburg!

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 35236

Voorgaande reizen:

06 Juni 2011 - 30 November -0001

Emigreren naar Johannesburg

Landen bezocht: