voorbereidingen voor de gezinsuitbreiding :-) - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu voorbereidingen voor de gezinsuitbreiding :-) - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu

voorbereidingen voor de gezinsuitbreiding :-)

Door: Marian Ruesink

Blijf op de hoogte en volg Marian

12 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hoi die hoi,

We zijn aan het aftellen, nog anderhalve week volgens de planning. Oftewel, ergens tussen nu en 3 ½ week gaat het gebeuren :) en worden 1+1 = 3. Voel me nog steeds goed. Wel iets meer behoefte aan middagdutjes en nachtrust en eten, maar ben nog steeds mobiel. Probeer nog steeds 1 x per week te zwemmen, dat doet me goed. Het helpt me om mijn heupen stabiel te houden, heel handig, zo’n verslaving :). Zondag had ik nog een gefrustreerde jongeman in de baan naast me, die me niet kon bijhouden, haha.

Ben gisteren met zwangerschapsverlof gegaan, erg blij daarmee. De afgelopen maanden (sinds we terug zijn uit Nederland) heb ik me bezig gehouden met de voorbereidingen voor de baby en daarnaast parttime gewerkt. Erg handig als eigen baas, dan kun je zelf je uren en tijden bepalen :). Heb de afgelopen weken zoveel mogelijk overgedragen aan Louis, de nieuwe boekhouder, en begeleid hem verder alleen nog vanuit huis. Er is nog steeds een achterstand in de boekhouding, maar gelukkig gaat het steeds beter. De jaarrekening t/m feb 2012 is goedgekeurd door de auditors en inmiddels getekend :). Af en toe kon ik de auditors nog het een en ander bijleren en hun berekening van de inkomstenbelasting doen ze verkeerd. Ze waren blij met al mijn uitleg (eindelijk iemand die dezelfde taal spreekt), maar denk dat ze weinig klanten hebben die het beter weten dan zijzelf, haha.

We hebben inmiddels de babykamer ingericht in ons huidige huis. Oftewel, we hebben onze opbergplek een beetje leeggepakt en ruimte gecreeerd voor de babyspullen. De stapels met dozen zijn nu omgetoverd tot een muur met olifantenprint en aan de andere kant van de dozen hebben we nu een inloopkast. Creatief met ruimte :).

We hebben eindelijk een lening gekregen van de bank, joepie! Het is niet zo’n hoge lening, maar met de overwaarde van Cliff’s huis en als we al onze spaarcentjes bij elkaar schrapen is het gelukkig te doen. De bank wilde het huis niet op zijn waarde taxeren, ze zijn waarschijnlijk gewend aan de luxe huizen in de luxe wijken in plaats van een boerderij. Ze willen dat we een omheining om de boerderij zetten (wat we zowiezo al van plan waren) en wat achterstallig onderhoud / schilderwerk doen en dan gaan ze het over een half jaar opnieuw taxeren. Als het goed is krijgen we dan een hogere lening, wat we kunnen gebruiken om de geitenhouderij op te zetten.

Ondertussen zijn ze nog steeds bezig met al het papierwerk. Hopelijk is dat over een paar weken afgerond en zijn we dan definitief eigenaar van een supermooie boerderij :).
We moesten voor de bank ook een borehole-certificate hebben. Daarvoor is een bedrijf gekomen dat de capaciteit van het puntstuk heeft getest. Ze moesten de muur die om het puntstuk stond deels slopen en nu is afgelopen week de pomp gestolen, balen :-$. Nu moeten we ook nog een nieuwe pomp installeren... De oude was niet zo denderend, maar dit was ook niet helemaal de bedoeling.

Anderhalve week geleden heb ik mijn baby shower gehad :). Een erg leuke Zuid-Afrikaanse gewoonte! Een vriendin organiseert dit voor je en nodigt iedereen uit. Zelf ga je eerst naar de babywinkel en je zoekt een winkelwagen vol met spullen uit. Dat komt in een doos en op een digitale lijst. Alle genodigden kunnen dan naar die winkel en kopen wat je nog nodig hebt. Of ze gaan naar een andere locatie van die winkel en kunnen een lijst krijgen. Erg handig, want zo krijg je niet alles dubbel en weet je wat je nog moet kopen voordat de baby komt. Ze zien het als een bijdrage voor alle kosten die je zowiezo al hebt, en het is handiger om de spullen voor de geboorte te hebben ipv erna. Het was een erg gezellige ochtend met veel hapjes en drankjes en heeeeel erg veeeeel cadeautjes. Het gebeurt ook vaak dat de zwangere allerlei rare opdrachten moet uitvoeren, maar dat had Aliki gelukkig niet georganiseerd ;-).

Ondanks dat de winter is begonnen, is het nog steeds wel lekker weer. We hebben wel een paar koude dagen en nachten met nachtvorst gehad, waarbij Clifford met muts en sjaal in de woonkamer zat..., maar verder is het overdag nog vaak 15-20 graden en zonnig. Vanaf komend weekend hebben ze het wel over een koufront, we zullen het zien. Ik ben erg blij met mijn kacheltje in mijn buik :).

Het volgende bericht is hopelijk met de babyfoto’s :).

Groetjes, Marian

  • 12 Juli 2012 - 15:41

    Susan:

    Leuk, leuk om te lezen!geniet van je verlof?geweldige metamorfose gedaan!en wat veel cadeautjes,leuk hoor,ziet er allemaal gezellig uit op de foto's! X

  • 13 Juli 2012 - 20:03

    Maaike:

    Wat zie je er goed uit! Fijn dat je je ook zo goed voelt. Succes met de laatste loodjes, en ik kijk uit naar de foto's!
    liefs van ons

  • 15 Juli 2012 - 17:22

    E.T.:

    Ik hoop ook op babyfoto's bij het volgende bericht! Wat een luxe zo'n baby shower en zeker ideaal! Ik wens je een goede bevalling!

    Liefs vanuit Kinshasa

  • 16 Juli 2012 - 06:15

    Ilse:

    Leuk om weer wat van jullie te lezen. Nu hebben jullie natuurlijk andere dingen te doen haha.
    Hopelijk gaat alles lukken met de boerderij.
    xx Serge - Ilse en Do

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marian

6 juni 2011 ga ik emigreren naar Johannesburg!

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 35246

Voorgaande reizen:

06 Juni 2011 - 30 November -0001

Emigreren naar Johannesburg

Landen bezocht: