vakantie :-) - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu vakantie :-) - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu

vakantie :-)

Door: Marian Ruesink

Blijf op de hoogte en volg Marian

31 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje uit het verre Zuid Afrika. Na 3 maanden hard werken aan de administratie van The Blades, zijn we heerlijk in het vliegtuig gesprongen voor een welverdiende vakantie. We zijn ruim 2 weken in Nederland op vakantie geweest, zoals een deel van jullie al vernomen had. We hadden een druk schema om vele vrienden en familieleden te zien (mocht je ons gemist hebben, sorry, maar het was zo al hectisch genoeg). We hebben er erg van genoten om iedereen weer te zien en lekker te kunnen bijkletsen en op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes.

Eerst hebben we een weekend in Egmond aan Zee doorgebracht met vrienden uit Deventer. Lekker uitwaaien en veel gezelligheid met alle kinderen en zwangere buiken :).
Daarna koninginnenach / dag in Arnhem en ons best gedaan om niet teveel spullen op de vrijmarkt te kopen. Dat was maar goed ook, want ook moeders was naar de vrijmarkt geweest en kwam terug met een tas vol kinderspeelgoed :). Het is nog steeds een wonder dat we alles in de koffer mee naar huis hebben gekregen. Het was ook leuk voor Clifford om te zien hoe koninginnedag in Nederland is.
Vervolgens zijn we naar Hengelo getogen en hebben daar een paar dagen doorgebracht met de familie. We zijn ook een dagje naar het openluchtmuseum geweest met de hele familie, erg leuk.

Daarna waren we zelf ook toe aan een welverdiende vakantie en hebben we een heerlijk relaxed weekje in de Ardennen doorgebracht. We hadden een huisje gehuurd en elke dag lekker uitgeslapen (was hard nodig) en gewandeld. Dat wandelen ging zoveel mogelijk tussen de buien door, want het weer in Europa was nog niet helemaal wat we gehoopt hadden.... Clifford heeft ook genoten van alle oude bouwstijlen (in Johannesburg zijn de meeste huizen niet zo oud), belgische chocolade en relaxte terrasjes.

Op de terugweg naar Hengelo zijn we nog langs een geitenboerderij bij Gorinchem en de vrienden in Alphen a/d Rijn geweest. Toen nog een laatste nachtje in Hengelo en weer terug naar Schiphol . De tijd is voorbij gevlogen en we hebben ervan genoten.

Inmiddels proberen we weer de draad op te pakken in Johannesburg. Met de zwangerschap gaat alles nog steeds goed. Het wordt inmiddels hoog tijd om babyspullen te gaan shoppen, want we hebben nog bijna niets. Gelukkig was de baby expo 2 weken geleden met allemaal aanbiedingen :). Daar hebben we een mooie kinderwagen gekocht. De komende weken zal ik vast nog wat meer tijd in de winkels doorbrengen om de basisspullen in huis te halen, haha. Nog 7 ½ week volgens de planning, ben benieuwd!

We weten nog steeds niet of we de baby krijgen terwijl we in ons huidige huis wonen, of dat we dan al naar de boerderij verhuisd zijn. De gebouweninspectie is erg goed verlopen, maar de watertest was iets minder professioneel uitgevoerd, beetje jammer. De bank was eerst positief over het afgeven van een lening, maar is inmiddels van gedachten veranderd. We zijn nu andere banken weer aan het benaderen en proberen creatief met leningen om te gaan. Helaas gaat dat niet zo makkelijk als we hoopten, maar daar zijn we tegenwoordig niet de enigen in. Erg jammer. We hopen nog steeds dat alles spoedig rond zal zijn en dat we eind juni de sleutel hebben, maar we hebben geen flauw idee of dat ook echt zal lukken. We doen ons best en wachten het resultaat rustig af, het zal wel ergens goed voor zijn. Geduld is nog steeds een schone zaak....

We houden je op de hoogte!

Groetjes, Marian

• 31 Mei 2012 - 16:13

Kim:

Hoi Marian!

Leuk om weer even te lezen hoe het met je gaat! Ik wens je veel succes met de bevalling :)

Groetjes Kim

• 31 Mei 2012 - 18:01

Marieke Te Pas:

Leuk om weer je verslag te lezen!!! Succes met de laatste loodjes en ja succes met de bevalling ;-) geniet nog even van de rust en het getrappel in je buik.

• 01 Juni 2012 - 09:24

Marijke:

leuk je weer gezien te hebben
    en chopze doe rustig aan en we zien de fotoos over 7 week tegemoet
    x

• 02 Juni 2012 - 06:07

Marian:

leuk dat je tijdens dit bezoek nog even tijd voor ons had. Was goed je weer gezien te hebben. We duimen dat alles met het huis goed komt en voor straks, succes met de bevalling.

liefs

• 02 Juni 2012 - 12:29

E.T.:

Dat klinkt heerlijk, even in NL, maar ik ken het...altijd druk met vrienden en familie zien. Erg leuk dat Clifford koninginnendag heeft meegemaakt en Ardennen is altijd fijn om tot rust te komen. Ik vertrek morgen naar Engeland en verblijf dan vlak bij't Peak District, waar je ook mooi kunt wandelen.
    Succes met de inkomen en het afronden van de koop van de boerderij. Zoals je al schrijft, geduld is een schone zaak, maar ik vertrouw erop dat het goed komt :-)!
    Liefs vanuit Opende, NL

• 25 Juni 2012 - 11:58

Esmee:

heey Marian,

Ik heb weer even bijgelezen. Geniet nog even van je laatste kindloze weekjes!! Weet je al of het een jongen of een meisje is?
    Ellen en ik zijn inmiddels weer in Nederland, wel weer even inburgeren hoor!
    Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met de boerderij!!
    Liefs