Lente :-) - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu Lente :-) - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu

Lente :-)

Blijf op de hoogte en volg Marian

17 September 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hoi allemaal,

Hier weer een berichtje uit het zonnige Zuid Afrika. De lente is hier begonnen op 1 september en dat is te merken. De temperaturen gaan weer omhoog en we hebben al 2 weekenden met regen gehad . De eerste planten staan in bloei en er begint heel veel uit te lopen. Tijdens de regendagen werd het niet warmer dan 15 graden, maar we hebben ook enkele dagen van 27 graden gehad .

In augustus zijn mijn ouders en Sandra en Melvin langs geweest om Timo te bewonderen. Maar wat gebeurt er als er mensen uit Nederland op bezoek komen.... juist ja.... die brengen nederlands weer mee. Op de dag dat mijn ouders aan zouden komen was het rond het vriespunt en heeft het gesneeuwd! Dat gebeurt niet vaak in Johannesburg, en zeker niet enkele centimeters. Er zijn wel andere berggebieden in Zuid Afrika waar meer sneeuw valt, maar niet hier. Mijn ouders konden alleen niet meegenieten van de sneeuwpret, want hun vliegtuig had pech en ze moesten een nachtje in Frankfurt overnachten. Toen Sandra en Melvin een week later aankwamen was het inmiddels heerlijk weer geworden met temperaturen boven de 20 graden.

Met Timo en ons gaat het erg goed. Timo groeit als kool, hij was vorige week al 5 kg. Volgens mij zit er room in mijn melk, haha. Timo slaapt s’nachts erg goed, overdag is het wat meer wisselvallig. Liever zo als andersom! Hij is al heerlijk aan het babbelen en lachen, vooral bij het luier verschonen. Terwijl dat eerst een evenement met een hoop gekrijs was. Hij heeft blijkbaar in de gaten gekregen dat het best fijn is om een schone luier te krijgen ;-). We zijn al regelmatig met hem buiten de deur geweest en ook dat gaat erg goed, alhoewel hij nu meer kan zien en daardoor meer prikkels binnenkrijgt met alle nodige gevolgen... Dan is niets beter dan in papa’s of mama’s armen zijn.

Iedereen heel erg bedankt voor de mooie kaartjes en cadeautjes, we zijn er erg blij mee!

Het leven als een gezinnetje is inmiddels aardig gesetteld. Ben al weer lekker aan het zwemmen, hiken en een beetje hardlopen om mijn conditie weer een beetje op peil te krijgen. Op zondagochtend doet Clifford een trail run en ga ik met Timo in de draagdoek of babydrager hiken . Cliff is weer aan het trainen voor de Otter trail run, een zware route van 42 km. Hopelijk kan ik hem ook ooit doen .

De boerderij komt stapje voor stapje ook dichterbij. Elke keer blijkt er meer papierwerk geregeld te moeten worden. Het zou vorige week eindelijk naar de deed’s office gaan om geregistreerd te worden, maar toen bleek dat een van de documenten niet goed genoeg was. Dan duurt het een week om het goede document aan te vragen en zo gaat de tijd voorbij. Als het uiteindelijk bij het deed’s office is, duurt het ws nog 2 weken totdat de registratie rond is, en dan zijn we officieel eigenaar .
Het is nog onbekend of de huidige eigenaar dan al vertrokken is, want hij kan misschien nog niet naar zijn nieuwe huis, dus nog even afwachten hoe dat verder gaat.
Ik kijk er inmiddels al wel naar uit om te overhuizen. We zijn al aan het kijken naar een electrische omheining en een beveiligingsbedrijf, want dat zijn een van de eerste dingen die we geregeld willen hebben. De huidige eigenaars zijn erg aardig en altijd behulpzaam als we langskomen om alvast dingen te regelen. We zijn ook met mijn familie uit Nederland op bezoek geweest .

Take care en groetjes uit Zuid Afrika!

Marian

• 17 September 2012 - 16:43

Kim:

Hee Marian! Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! Hopelijk kunnen jullie snel naar jullie nieuwe huisje! Groetjes Kim

• 17 September 2012 - 20:07

Susan:

Geweldig, wat een lekker ventje! Leuke foto's hoor, al maat 62?! Ga lekker genieten van het mooie weer met Timo!x

• 17 September 2012 - 20:54

Petra Pouw:

Hallo daar,

Wat n lekker kereltje zeg, geniet er maar lekker van. Leuke foto,s. Ik hoop dat ju;llie gauw naar de boerderij kunnen. Groetjes van Petra

• 17 September 2012 - 21:13

Ellen:

Hey Marian!

Wat leuk om wat van jullie leventje daar te lezen. En wat hebben jullie een mooi mannetje! Geniet ervan! En super veel succes met al het regelwerk voor jullie boerderij!
    x Ellen

• 18 September 2012 - 10:51

Maaike:

Hoi Marian en Clifford,

wat een prachtig jochie hebben jullie! Fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat.
    Jullie hebben nu lente, wij gaan deze week toch echt de herfst in qua temperaturen...

Liefs, Maaike

• 18 September 2012 - 14:19

Rita:

Hoi Marian & Clifford,
    Wat leuk om de foto's van Timo te zien. Wat een lief jongetje! Abel kijkt er al naar uit om samen te spelen ;) Veel succes met het laatste papierwerk voor de farm en geniet van deze bijzondere tijd.
    Liefs, Dirk, Rita & Abel

• 08 November 2012 - 15:52

E.T.:

Bedankt voor de mooie foto's, een prachtig kereltje en zeker stoer :-)!
    Je moet veel geduld hebben, maar dan heb je uiteindelijk ook wat. Succes en sterkte met de afronding van het contract en de nodige beveiligingsmaatregelen, die je misschien nog beter voor de verhuizing al kunt plaatsen.

Liefs vanuit regenachtig en warm Congo!