Verhuisd - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu Verhuisd - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu

Verhuisd

Blijf op de hoogte en volg Marian

23 November 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo allemaal,

Goed nieuws, 2 weken geleden zijn we verhuisd naar de boerderij!!! We hebben meer spullen dan we hadden verwacht, of course, maar gedurende het weekend is alles overgekomen. We hebben vorige week dinsdag een nieuwe pomp en motor voor het puntstuk gekregen. 2 dagen later is de bliksem ingeslagen en is de motor en de control box alweer aan vervanging toe . Hopelijk zal de verzekering de nieuwe motor betalen... Een week later hadden we weer zwaar onweer en deed de pomp het weer niet. Gelukkig bleek dit keer een schakelaar uitgeslagen door de bliksem, pfff.

We kregen een week voor de overhuizing te horen dat er geen electriciteit was, omdat ze de rekening niet betaald hadden. Bleek dat ze al 3 maanden zonder zaten! En wij maar denken dat de stroom was uitgevallen elke keer dat we er waren... Gelukkig was dat snel geregeld, de electriciteitsmaatschappij heeft een nieuw account geopend en dezelfde dag werkte het weer . De dag van de overhuizing kregen we ook te horen dat de geiser het niet deed, gelukkig kon dat zondag gerepareerd worden en konden we eindelijk genieten van een warme douche :-D

Er zijn nog vele werkzaamheden te doen aan het huis. Hoe meer we rondkijken, hoe meer we zien. De poort en de omheining zijn net af. We hebben zolang nog wat honden van de vorige eigenaar rondlopen voor de beveiliging. Daarnaast zijn we inmiddels ook aangesloten op een beveiligingssysteem.

Met de verhuizing hebben we ook een nieuw postadres gekregen:
PO Box 860
Sungate
1763
South Africa

Vorige week woensdag kwam Clifford met een leuke verrassing thuis: Kestrel, onze nieuwe hond. Het is een belgische herder, malinois, een teefje van 4 maanden. Ze is erg schattig en speels en ze luistert al aardig goed. Ze is opgegroeid in een gezin met een hondentrainer en wij willen ook zo snel mogelijk beginnen met puppytraining. Het gaat ook erg goed met onze jack russel Tinka, die nu eindelijk ook een maatje heeft .

Internet is nog wel lastig hier. Ben blij dat ik even verbinding heb om dit bericht eindelijk te kunnen plaatsen. Hopelijk hebben we daar binnenkort ook een oplossing voor.

Take care,

Marian

• 23 November 2012 - 20:40

Susan:

Gefeliciteerd! Goed nieuws hoor, toch nog snel gegaan. Heel wat te klussen lees ik al, maar ook fijn om er eindelijk mee aan de slag te kunnen lijkt me! Timo de verhuizing ook goed doorstaan? Ben benieuwd naar foto's, maar ook dat zal wel komen, leuk dit iig al te lezen! Liefs

• 23 November 2012 - 22:21

E.T.:

Dat is geweldig nieuws! Gefeliciteerd, ook met jullie nieuwe nieuwe hond. Ja een verhuizing en nieuwe boerderij is helaas niet zonder moeilijkheden, maar gelukkig worden toch redelijk snel opgelost. Hopelijk voelt Timo zich ook goed in de nieuwe opgeving :-)! Succes met de werkzaamheden en de foto's wachten we af...wanneer het internet ook goed werkt. Liefs vanuit Kinshasa

• 30 November 2012 - 13:25

Rita:

Wat fijn dat jullie nu op de boerderij wonen! En nog een leuke hond erbij ook! Wat vindt Timo van zijn nieuwe huis? Ik ben erg benieuwd naar jullie foto's! Heel veel plezier met het settelen! Liefs, Dirk, Abel & Rita

• 11 December 2012 - 01:43

Esmee:

Heey meis,
    Gefeliciteerd met jullie huis!
    Hoe bevalt het boerderij leven? Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet!
    Succes met klussen!
    liefs Esmee

• 15 December 2012 - 22:51

Marijke:

fijn dat alles rond is
    en zo te horen nog een hoop te doen !
    alles goed daar? ook met je gezinnetje?
    hier alles ok bijna weer een jaar voorbij
    liefs marijke

• 26 December 2012 - 16:01

Fam Garretsen Hummelo:

Ha Marian, Clifford en Timo,

Wij wensen jullie een fijne kerst en een goed en gezond nieuwjaar toe!

We hopen dat jullie een mooi jaar mogen hebben met de boerderij en we blijven de berichtjes volgen! Hoe gaat het met de kleine?

Groetjes,

Henk, Gerda, ome Gerda, René, Liesbeth en Olaf