klussen ;-) - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu klussen ;-) - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu

klussen ;-)

Blijf op de hoogte en volg Marian

21 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hoi allemaal,

Nog even een berichtje uit Zuid Afrika met wat foto’s erbij. Realiseerde me dat de foto’s er al een paar x bij ingeschoten waren. Timo is al hard gegroeid intussen, hij is alweer 8 maanden oud! Vorige week is zijn eerste tand doorgekomen . Hij begint met de boventanden ipv de ondertanden, maar ook die laten niet lang meer op zich wachten. We hadden een paar nachten met veel huilen, maar gelukkig is alles weer normaal. Hij begint nu ook te kruipen, dus het wordt tijd om het huis baby-proof te maken ;-).

De eerste 40 geiten zijn besteld en komen in juni of juli aan. Deze zullen in augustus / september lammeren en dan begint ook de melkproductie. Ben druk bezig om offertes voor de geitenstal te krijgen. Er ligt een betonnen plaat in het gras die gebruikt is als tennisbaan. Daar willen we een dak boven maken en wat lage muurtjes om het stro binnen te houden. Verder worden de geiten binnen gehouden door metalen pijpen en gaas. Ik heb een 2e hands melkmachine en 2 koeltanks gekocht via internet. Die zijn een tijdje geleden ook aangekomen. Nog een hoop te regelen voordat de geiten komen, maar hopelijk komt dat allemaal goed.

Mijn ouders zijn in januari in Zuid Afrika geweest voor 2 weken . Ze hebben ons erg geholpen met het klussen in het huis en daarnaast lekker genoten van Timo (en ons misschien ook ;-)) We zijn nog steeds druk aan het klussen en schilderen, en dat zal voorlopig nog wel even doorgaan met het Zuid Afrikaanse werktempo hier. We hebben een full time werknemer, Russell, die veel van het schilderwerk doet. Hij heeft echter nog wel een hoop te leren en het precieze werk doe ik liever zelf, dan gebeurt het iig goed.
Voor Russell is het niet altijd even makkelijk om in rechte lijnen te schilderen :-S, maar hopelijk kunnen we binnenkort in onze nieuwe slaapkamer.

Het is nog steeds niet gelukt om een goede internetverbinding hier te krijgen, dus het is nog een beetje behelpen. Ben er al achter dat het niet eenvoudig is om te internetten in een auto in de brandende zon, met je laptop op schoot, en een baby die alles probeert vast te pakken wat interessant is ;-). Soms ga ik een uurtje naar een restaurant voor een cappucino en probeer te internetten, maar ook dat wordt steeds minder makkelijk met Timo en is een hele opgave om de noodzakelijke dingen te regelen. Ben gisteren de hele dag naar Clifford’s ouders gegaan met Timo en de laptop, dat werkt een stuk beter!
We hebben ongeveer 500 m van ons huis heel goed bereik, maar wij zitten net in een dip tussen 2 heuvels. We zijn nu aan het uitzoeken of we een hoge mast bij het huis kunnen neerzetten met een booster erop. Een andere optie die we aan het bekijken zijn, is asdl via de vaste lijn. Het is echter de vraag of ze dat bij ons willen doen, of de telefoonlijn die langs de weg loopt het wel doet, en of het wel de moeite waard is ivm kabel diefstal.

We hebben tickets geboekt voor een vakantie in Nederland in juli . We hebben dan 2 bruiloften (oa Sandra ) en we laten Timo dopen in Hengelo (gld). Heb er al erg veel zin in!

Take care,

Groetjes, Marian

• 21 Maart 2013 - 12:21

Bert Regelink:

Dag Marian, Clifford en Timo,

Wat is Timo al weer gegroeid, dat gaat heel erg hard. Ik zag ook de foto's van je trotse ouders van januari, echt leuk hoor!
    Wat spannend dat de geiten al in juni/juli komen, veel succes daarmee.
    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder, vandaag. In juli kom ik ook naar de doopdienst van Timo. Het is dan hier hoog zomer, ik hoop dat dan de temperaturen navenant zijn. Op dit moment moet het hier lente zijn, maar het weer houdt het nog op winter.
    Veel plezier en succes en tot ziens in juli!!!

Groetjes,
    Bert Regelink

• 21 Maart 2013 - 13:56

Marion:

Wow, wat is timo al groot!! Jeetje, dat groeit zo hard! Als we jullie zien in de zomer is hij alweer 1! Echt een schattig mannetje, lekker vrolijk zo te zien!
    En ik ben nog steeds erg onder de indruk van jullie huis, wat een paleisje! Maar het klussen zal wel een groot nadeel zijn, een groot huis is natuurlijk ook veel kluswerk!
    En de geieten die komen, spannend, dan kan het echt beginnen!
    Heel veel succes met alles!
    Liefs,
    Marion

• 21 Maart 2013 - 20:27

Maaike:

Wat een prachtig mannetje is Timo! Is hij altijd zo vrolijk? ;-)
    En jullie huis ziet er op de foto prachtig uit. Beetje bij beetje zal het van dichtbij ongetwijfeld ook prachtig worden. Wat een werklust en doorzettingsvermogen hebben jullie, petje af!
    Succes met het resterende werk, ben benieuwd hoe het er de volgende keer mee staat.

Veel liefs, Maaike

• 21 Maart 2013 - 22:00

Annemarie:

Hoi Marian,

Leuk hoor je foto's. Timo is echt al groot en vrolijk zeg. En het huis ziet er heel mooi uit ( op afstand, maar vast ook van dichtbij!)Gezellig dat jullie van de zomer weer even in Nederland zijn. Hopelijk heb je dan wel een goede oppas voor de geiten. Spannend dat je binnenkort echt kunt beginnen daarmee...
    Sterkte met de voorbereidingen. groetjes Annemarie

• 22 Maart 2013 - 08:08

E.T.:

Heel erg leuk om de foto's te zien en wat is hij al groot geworden :-)!
    Prachtig plaatje jullie huis en ik ben benieuwd hoe de stal en melkkamer eruit komen te zien. Succes met alle werkzaamheden en het opleiden van Russel ;-) Ik zie het me helemaal voor me hoe dat lijkt en waarom je zeer zeker bepaalde dingen zelf wilt doen, haha En ja, internet in afrika blijft lastig, maar ik hoop dat je een goede oplossing kunt vinden. Wat prachtig dat jullie naar NL komen en Timo laten dopen. Hopelijk zien we elkaar in NL, aangezien ik half juni terug ga.

Liefs vanuit Kinshasa

• 23 Maart 2013 - 09:35

Liesbeth:

Hoi Marian en Clifford,

Leuk om weer een berichtje van jullie te lezen! Die kleine is wel fotogeniek :) Mooi om te zien. Dat worden drukke tijden zo te lezen met de komst van de geiten, het klussen en de kleine kruipert.

Hier is het inderdaad echt weer richting wintersweer, hele koude wind. Maar ook dat trekt vast een keer voorbij en kunnen we lekker genieten van de lente.

We zien jullie vast in juli! Veel succes komende tijd.

Groetjes,

Liesbeth en Olaf