Gelukkig en gezond 2012 toegewenst!!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu Gelukkig en gezond 2012 toegewenst!!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marian Ruesink - WaarBenJij.nu

Gelukkig en gezond 2012 toegewenst!!!

Door: Marian Ruesink

Blijf op de hoogte en volg Marian

10 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Sorry, het vorige reisverslag is nog een keer geplaatst, dat was niet de bedoeling. Hier de goede:

Een gelukkig en gezond 2012 toegewenst!

Wij zijn het nieuwe jaar begonnen in Lesotho. Zonder vuurwerk, maar wel met een hele mooie sterrenhemel in de bergen op 3000 m hoogte. We waren daar 2 nachten met 17 mensen in een skikamp (voor in de winter) en sliepen met z’n allen in een slaapzaal. Het was erg gezellig en we hebben lekker gezwommen in een koud bergriviertje en een mooie bergwandeling gemaakt. In de bergen wonen veel mensen in een hutje met hun kudde schapen/geiten/koeien. Het was erg groen, maar geen boom te bekennen op deze hoogte. In de lager gelegen gebieden worden ook gewassen verbouwd en is het warmer.

Inmiddels is hier het dagelijkse leven weer begonnen. De groentetuin doet het goed, want het regent regelmatig. We hebben de eerste courgettes al op :).

Eind december hebben we samen de shortlist van onze boerderijen bezocht, zodat Clifford ook alle potentiële boerderijen heeft gezien. We hebben nog een paar nieuwe op internet gevonden, die ik morgen ga bezoeken. Inmiddels zitten we op het punt dat we (bijna) een offer uit willen brengen. We hebben nu een top 4, die allemaal verschillen in prijs en grootte. We gaan beginnen met een offer op de grootste (en duurste), omdat deze de meeste uitbreidingsmogelijkheden heeft in de toekomst. Het is echter de vraag of ze ons bod gaan accepteren (wat veel lager zal zijn dan de vraagprijs), en of we de financiering rond gaan krijgen. Als dat niet lukt, gaan we verder met een van de goedkopere boerderijen. Erg spannend allemaal, maar ook blij dat er schot in de zaak komt en dat de farmvisits ten einde zijn. Dat kost namelijk erg veel energie en tijd, en soms ook erg veel frustratie. Vooral als de makelaar zegt dat de farm perfect voor ons is, en het vervolgens vooral bushveld blijkt te zijn. Het is fijn dat we verder kunnen, en hopelijk kan ik binnenkort beginnen met de inrichting van het geitenbedrijf :).

Daarnaast hebben we nog meer voor te bereiden het komende halfjaar, want de babykamer zal ook ingericht worden :). We hebben gisteren onze 12 weken scan gehad, en moeder en baby doen het goed (en vader ook ;-) ). We zijn erg blij met de komst van baby en hopen voor die tijd (rond 24 juli) in de boerderij te wonen. Mijn buik begint al te groeien, echt verbazingwekkend hoe snel dat gaat, terwijl de baby nog zo klein is. Ben wel regelmatig misselijk, maar hoef gelukkig niet over te geven (wat een zegen). Ik eet de hele dag door kleine porties, zodat mijn maag niet leeg raakt en niet misselijk wordt. Heb meestal goede dagen, en af en toe slechte dagen, die ik grotendeels op de bank doorbreng. Vooral als ik druk ben geweest, kan ik daarop wachten. Gelukkig gaat het langzaamaan steeds beter en breng steeds minder tijd op de bank door. Ik weet ook steeds beter hoe ik kan voorkomen om misselijk te worden, maar het duurt ff voor je de gebruiksaanwijzing daarvan kent, haha. Ben altijd al een goede slaper geweest, maar momenteel maak ik zeker lange nachten. Om 7 uur begin ik al met slaperige oogjes rond te kijken en rond 8 of 9 uur lig ik onder de wol, heerlijk. Het sporten staat ook op een erg laag pitje, maar hoop dat binnenkort weer op te gaan pakken, nu ik me weer beter begin te voelen. Ga zodadelijk het zwembad even uitproberen :).
De medische voorzieningen zijn hier gelukkig erg goed. Het is vrij normaal om in speciale bevallingsklinieken te bevallen. Alle scans en zo hebben we in het ziekenhuis en dat bevalt prima.

Het grote bruiloftsfeest zal nog ff op zich laten wachten (we hebben nu enkele andere prioriteiten), alhoewel sommigen al vol smart zitten te wachten op een leuk feestje in Zuid Afrika, en enkelen zelfs de datum al gepland hebben, haha.

Nogmaals, iedereen een goed Nieuwjaar toegewenst, geniet ervan!

Groetjes, Marian

• 10 Januari 2012 - 09:30

Marije:

Marian (en Cliff)..
    wat een geweldig nieuws... Fefeliciteerd

geniet van de komende tijd:)

en natuurlijk veel succes met een mooie boerderij vinden om daar in de toekomst met zijn 3e van te genieten..

x Marije

• 10 Januari 2012 - 09:52

Laura:

Gefeliciteeeeeeeeeeeeerd!! Echt super voor jullie :-) Knuffel!!

• 10 Januari 2012 - 10:00

Maaike:

Hee Marian,

dat is nog eens geweldig nieuws om het nieuwe jaar mee in te gaan!!! (en dan bedoel ik de baby natuurlijk...) GEFELICITEERD!!!
    Dat wordt dan een pittig jaar voor je: boerderij kopen, huis verbouwen/inrichten, zwanger zijn, bevallen, boerderij starten, kindje verzorgen... pfffff... hoop dat je een 'energieke' zwangerschap hebt!
    Geniet van jullie mooie vooruitzicht!

Veel liefs, Maaike

• 10 Januari 2012 - 10:02

Annelieke:

Hai Marian,
    Wat een super leuk nieuws! Gefeliciteerd!
    liefs

• 10 Januari 2012 - 12:20

Ilse:

Hoi Marian, wat lees ik nu!! Super, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Clifford natuurlijk ook. Hopelijk gaat het steeds beter. Het is echt een wonder en onbeschrijfelijk wat het met je doet. Dat heb ik nog steeds als ik naar Do kijk. Geniet ervan, want het gaat allemaal heel snel, ook als jullie tegen die tijd de boerderij in orde willen hebben. Veel succes met alles. Xx ilse

• 10 Januari 2012 - 12:50

Erna:

Hey,

Van harte gefeliciteerd!! Wat een super nieuws!!!! En wat spannend allemaal! Geniet ervan!

Liefs Erna!

• 10 Januari 2012 - 13:48

Erna:

Marian van harte gefeliciteerd met mooie nieuws ! geweldig een baby op komst.

• 10 Januari 2012 - 15:13

E.T.:

Ik ben blij dat alles goed gaat met moeder, baby and vader ;-)!
    Gefeliciteerd, maar dat had ik al gezegd he?!
    Liefs vanuit DR Congo

• 10 Januari 2012 - 18:00

Annemarie:

Hoi Marion,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk hoor en fijn dat je je nog zo goed voelt (niet bij iedereen werken die tips tegen misselijkheid dus het is goed dat het bij jou wel helpt!).
    Bedankt voor de kaarten en jullie natuurlijk ook de beste wensen voor 2012 en hopen dat het nu gaat lukken met het vinden van een geschikte boerderij. Ik denk overigens dat het niet de baby is waardoor de buik nu al groter wordt, die is nl. nog heeel klein. groeten Annemarie en sterkte de komende tijd met de zwangerschap!

• 10 Januari 2012 - 18:04

Annemarie:

Hoi MArian, Ik zag net dat ik Marion had geschreven, sorry, ik weet echt wel dat je Marian bent! groeten Annemarie

• 10 Januari 2012 - 18:09

Marijke:

fijn dat het allemaal goed gaat daar en dat er vooruitgang in zit .
    ook voor jullie zwangerschap van harte en nog een paar weekjes dan is de misselijkheid ook wel weg

pas goed op je zelf

ps ik maaf eind januari ff een dta afspraak met je voor gegevens een vriend van mij heeft skype!!!

zie er naar uit om je te spreken

dikke x marijke

• 10 Januari 2012 - 19:27

Fam. Garretsen:

Hoi Marion en Clifford!

Wat een leuk nieuwe om te lezen dat er een kleine op komst is, van harte gefeliciteerd! We volgen je ontwikkelingen hier vanuit Nederland op de voet. We hopen dat het lukt met de boerderij, spannend. We zien het vast in een volgende update!

We wensen jullie ook al het goeds voor het nieuwe jaar!

Groetjes,

Fam Garretsen

• 11 Januari 2012 - 07:24

Sonja:

Hey wat super om te horen joh een babytje. Hoop dat het et de boerderij gaat lukken duim voor jullie.
    Groetjes

• 11 Januari 2012 - 16:10

Petra Pouw:

Hoi Marian en Clifford,

Wat lees ik nu? Zwanger, geweldig leuk zeg. Je hebt zo te lezen behoorlijk druk met van alles. Let je wel op jezelf?
    Ik moet wel gaan sparen, want het kleine wonder willen we toch wel komen bekijken. Succes verder met alles.

Groetjes en liefs Petra

• 11 Januari 2012 - 18:40

Rob:

Hé Marian,
    Geweldig nieuws, het wordt steeds mooier voor je. Proficiat !!
    En ook wens ik jullie uiteraard een heel goed, gelukkig en gezond nieuwjaar.

• 11 Januari 2012 - 18:43

Edwin:

Heel erg gefeliciteerd, het is echt geweldig om een kind te zien opgroeien. Maar met al je plannen kan het zwaar worden alles tegelijk. Een ding is het belangrijks,t "geniet er met volle teugen van", het is zo voorbij.

Groetjes,

Edwin

• 11 Januari 2012 - 20:35

Kim:

Gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws!!! Xx

• 12 Januari 2012 - 09:05

Robin:

Hoi Marian en Clliff,

Hartstikke gefeliciteerd!! Echt fijn om te horen dat het goed met je gaat!
    Heel veel succes met jullie boerderijen jacht! En hou ons een beetje op de hoogte hoe het gaat he;)

X Robin

• 12 Januari 2012 - 11:35

Rita:

Hé Marian en Cliff! Wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd en fijn dat alles goed gaat en je ook de tijd neemt om extra te slapen, wat helemaal niet zo verkeerd klinkt! :) Veel succes in jullie zoektocht en gezondheid toegewenst! Liefs, Rita

• 15 Januari 2012 - 13:03

Simone:

Hé Marian,
    Wat leuk dat er een kleintje op komst is, van harte gefeliciteerd!!
    Wel vervelend om misselijk te zijn, maar men zegt dat het na de eerste 3 maanden meestal voorbij is, dus zal voor je duimen!
    Geniet van deze mooie bijzondere tijd en heel veel succes met jullie boerderijenjacht!

Groetjes Simone, Ronnie en Rowin

• 18 Januari 2012 - 20:35

Marieke Te Pas:

Gefeliciteerd!!!! Wat een leuk nieuws. En net wat Ilse zegt het is echt heel bijzonder. Ik kan niet meer voorstellen hoe het was zonder Wout :-)
    Geniet ervan en hopelijk gaat de misselijkheid snel over.
    xxx Marieke

• 21 Januari 2012 - 11:41

Esmee Brouwer:

haha ik wist wel dat er binnen een jaar een baby zou komen!!! :P Gefeliciteerd!!!!
    Heb je ook al foto's?? Ik ben benieuwd!

Is het inmiddels gelukt om een boerderij te kopen??

Heel veel liefs!!

• 21 Januari 2012 - 15:15

Ellen Klein Hesselink:

GEFELICITEERD!!
    Wat een super leuk nieuws! Ben benieuwd naar die groeiende buik (foto's) en hou ons hier ook een beetje op de hoogte als je daar tijd voor hebt tussen de zwangerschaps perikelen en boerderijjacht door! x Ellen

• 05 Februari 2012 - 23:19

Herben Sandra En Zia:

hallo Marian allereerst onze felicitaties uit doetinchem dat je mama wordt!!! leuk joh echt geweldig nieuws en die foto's met verslagen brrr kippevel te krijgen net als onze verslagen maar goed jij bent in Zuid-Afrika wist ik helmaal niet maak niet uit wij zeggen tegen jullie heel veel succes geniet ervan en hopelijk zou leuk zijn als jullie een keer naar nederland komen doen we bakkie drinken even kletsen met mekaar hahahahaa grapje nee geniet ervan en succes oja ik las ook trouwen! heb de tickets al geboekt hahahahahahahaha oja met Zian gaat het prima moet nog wel operatie ondergaan aan de lip en de oren ivm vocht achter zn trommelvliezen krijgt hij buisjes maar dat komt in orde hij heeft ook MRSA bacterie dus worden de operaties later ingepland met doktoren in witte pakken nou Zian moet er niks van hebben hij moest laats voor controle maar was een beetje chaos huilen huilen en krijsen later werd hij een beetje rustiger maar we zijn benieuwd hoe de operatie verloopt!! goed tot dusver even een nieuwtje van Zian we houden mekaar wel op de hoogte marian oke nogmaals maak er mooie jaren van daar in Zuid afrika groetjes aan je toekomstige man. groetjes de fam

• 12 Februari 2012 - 13:35

Familie Menting:

Hallo Marian en Clifford,

Ten eerste van harte gefeliciteerd met jullie blijde verwachting.
    Fijn dat het goed gaat en pa en ma houden ons op de hoogte.
    We hadden ook even naar de boerderij gekeken waar jullie eventueel mee bezig zijn, ziet er fantastisch uit. Succes met alles.

Groeten Theo Hennie Koen en Marieke